Kesäkuun koulutuksia

Satakunnan piiri järjestää metsästysammunnan ABC-koulutuksen la-su 1.-2.6. Kynsikankaan ampumaradalla,

Kullaantie 419, Kokemäki.

Metsästysammunnan ABC on Metsästäjäliiton kehittämä ampumakoulutusjärjestelmä metsästäjille. Ampumarataharjoittelu on tärkeä osa omien taitojen kehittämisessä, mutta metsästysammunta on myös muuta. Se on omien rajojen tuntemista, nopeiden ratkaisujen tekemistä sekä välineiden tuntemista.

Juuri tutkinnon suorittaneita tai vähän ampumakokemusta omaavia suosittelemme osallistumaan käytännön koulutukseen eli Metsästysammunnan ABC -koulutukseen.

Kuuden tunnin koulutuksessa perehdytään haulikko- ja kivääriammuntaan sekä turvallisuuteen. Koulutuksen hinta on 70 euroa, mikä sisältää koulutuksessa käytettävät aseet ja patruunat. Mukaan tarvitset vain kuulosuojaimet ja ampujanlasit.

Osallistujat saavat todistukseksi Metsästysampumakortin.

Ammunnan ABC -koulutus on jaettu kahteen kolmen tunnin osioon ampumaradalla. Haulikko-osiossa ammutaan mm. haulikon osumakuvio, paikallaan olevaan, liikkuvaan sekä lentävään maaliin. Kivääri-osiossa taas opetellaan kiväärin kohdistaminen, kasan ampuminen, paikallaan olevaan sekä liikkuvaan maaliin ampuminen. Molemmissa osioissa kiinnitetään huomiota turvalliseen aseenkäsittelyyn.

Metsästysammunnan ABC on Metsästäjäliiton ja Suomen riistakeskuksen yhteinen hanke.

Maksu suoritetaan paikanpäällä käteisellä.

Ilmoittautumiset 29.5. mennessä helena.manninen@metsastajaliitto.fi

Jousimetsästyskurssi järjestetään to 13.6. klo 18.00,

Noormarkussa vanhalla ampumaradalla, Hakamäentie 37.

Kurssin jälkeen on mahdollisuus suorittaa ampumakoe jousella.

Kurssi on ilmainen piirin jäsenille, mutta tarvikemaksu 10,- + koemaksu Rhy:lle

Ilmoittautuminen 10.6. mennessä ja lisätiedot helena.manninen@metsastajaliitto.fi