Mega Metso-leiri 31.7.-4.8.2019 Mikkelissä

Nyt ilmoittautumaan leirille 14-17 vuotiaat nuoret!

MEGAMETSO-LEIRI 2019 | OHJELMA | ILMOITTAUDU LEIRILLE | TULE MUKAAN TALKOISIIN

MegaMetso-Leiri alkaa keskiviikkona alueelle saapumisen, majoittautumisen, aloitustilaisuuden ja tutustumisen merkeissä. Varsinainen ohjelma koostuu kahdesta koulutuspäivästä ja koulutusaiheisiin perustuvasta kilpailupäivästä.

PARANNA RIISTALAUKAUKSIA METSÄSTYKSELLISISSÄ AMMUNNOISSA

Ammunnat toteutetaan riistapolkutyyppisesti. Joukkueet kiertävät valvotusti reittiä, jonka varrelle on sijoitettu haulikko- ja kiväärirasteja. Kullakin rastilla mallinnetaan aitoa metsästystilannetta, ja niillä pääsee ampumaan kyseiseen metsästysmuotoon soveltuvilla aseilla. Paikalla on runsaasti ammattitaitoisia valvojia varmistamassa turvallisuuden.

OPI UUTTA METSÄSTYKSESTÄ JA ERÄTAIDOISTA

Leirillä pääset perehtymään metsästyksessä tarpeellisiin tietoihin ja taitoihin ammattitaitoisten kouluttajien opastamana.

• Turkisriistan nylkeminen kouluttajana Metsästäjäliiton aluekouluttaja Rauli Helin
  • Aseenkäsittely
  • Karhunmetsästys Kouluttajana Team Karhukopla
  • Jousimetsästys Kouluttajana Suomen Jousimetsästäjäin liitto
  • Riistaruoka Kouluttajana Matti Liipo Master Chef
  • Houkuttelumetsästys Kouluttajana Aki S. Perälä

TESTAA TAITOJASI MUIDEN PIIRIEN JOUKKUEITA VASTAAN

Lauantaina  joukkueet laittavat oppimansa taidot peliin jännittävässä kisassa muita joukkueita vastaan.

NAUTI MUKAVASTA YHDESSÄOLOSTA SAMANHENKISESSÄ SEURASSA

Leirillä järjestetään myös vapaampaa ohjelmaa, kuten koiranäytöksiä ja tuote-esittelyä sekä simulaattoriammuntaa. Unohtamatta tietenkään hauskanpitoa ja yhdessäoloa! Leiri päättyy lauantain päätösjuhlaan, ja sunnuntaina lähdetään kotimatkalle.

Leirin aikataulu

31.7. Saapuminen leirille ja leirin avajaiset
2.8. Monipuolista koulutusta ja ammuntaa
3.8. Kilpailupäivä, leirin päättäjäiset ja leiritulet
4.8. Leirin purku ja kotimatka

Seuraa MegaMetson kuulumisia liiton sivuilta, Facebookista ja Jahti-lehdestä. Tarkempi ohjelma ja tietoa käytännön asioista lähetetään sähköpostitse kaikille ilmoittautuneille ja heidän huoltajilleen.

TUKEA OSALLISTUMISMAKSUUN

Metro-leirin osallistumismaksuun voi nyt hakea tukea, jotta osallistuminen ei jää kiinni perheen taloudellisesta tilanteesta.  Avustusta tukee Ultracom Oy. Ultracom haluaa kannustaa lapsia ja nuoria monimuotoisen luontoharrastuksen pariin.

- Eränkäynti, riistanhoito ja metsästys ovat hienoja tapoja viettää aikaa luonnossa. Ne opettavat myös yhteisöllisyyttä ja vastuullisuutta. Metsästäjäliiton järjestämät Metso-leirit ovat erinomainen tapa lapsille ja nuorille päästä oppimaan näitä tärkeitä taitoja, toteaa Ultracomin toimitusjohtaja Jari Maansaari.

Avustusta on mahdollista hakea kaikkeen Metsästäjäliiton leiritoimintaan alkaen MiniMetso-leiristä aina MegaMetso-leiriin. Avustus myönnetään harkinnanvaraisena joko koko osallistumismaksuun tai sen osittaiseen kattamiseen. Avustusta voi hakea vapaamuotoisella hakemuksella Metsästäjäliitosta. Hakemukset käsitellään luottamuksellisesti.

Hakemukset voi lähettää: Anna Haavikko, nuorisovastaava, anna.haavikko@metsastajaliitto.fi

ILMOITTAUTUMINEN:

Henri Mutanen
Koulutusp
äällikkö
henri.mutanen@metsastajaliitto.fi

tai Satakunnan piirin alueella

helena.manninen@metsastajaliitto.fi

Satakunnan piiri tukee leirille osallistuvia nuoria merkittävästi.