Metsästäjän terveys- ja hygieniakoulutus

NESTE Häijää,

Kauppakatu 1, Sastamala

La 7.9. klo 9-14    Su 8.9. klo 12-17

Koulutuksessa käydään läpi myös ajankohtaiseen afrikkalaiseen sikaruttoon liittyviä asioita.

Tietoa Metsästäjien terveys- ja hygieniakoulutuksesta

Metsästysseuroille on jälleen tarjolla riistanlihan käsittelyn hygieniakoulutusta. Jos hirviporukasta löytyy koulutuksen käynyt henkilö, niin hän saa tarkastaa ruhon ja sisäelimet jo pyyntipaikalla, jos liha aiotaan viedä leimattavaksi. Koulutuksessa tarjolla myös ajankohtaista, huipputason tietoa esimerkiksi riistaeläinten sairauksista, kuten afrikkalaisesta sikarutosta.

Metsästäjien terveys- ja hygieniakoulutus on erityisen hyödyllinen seuroille, jotka myyvät riistanlihaa, mutta myös perusmetsästäjä saa siitä tarpeellista tietoa. Koulutus on teoriapohjainen eikä sisällä käytännön lihankäsittelyä. Koulutuksen käyneet kirjataan Eviran viralliseen rekisteriin.

Metsästäjän terveys- ja hygieniakoulutus pähkinänkuoressa
• Hinta Metsästäjäliiton jäsenille 100 euroa ja muille 150 euroa (mahdolliset ruokailut tulevat kurssimaksun päälle, omakustanteiset, edulliset hinnat sovittu NESTE Häijään kanssa )
• Pakollinen ennakkoilmoittautuminen
• Ilmoita sähköpostiosoitteesi, ennakkomateriaali toimitetaan sähköisenä etukäteen tutustuttavaksi
• Kurssin oppikirja on Metsästäjän terveysoppi 2013, Wazama Media ja Suomen Metsästäjäliitto, 300 sivua, 523 kuvaa. Kirjan voi tilata Eräkontista,
www.erakontti.fi
• Koulutus kestää 10 tuntia
• Koulutuksen käyneille toimitetaan postitse luottokortin kokoinen suorituskortti ja heidän henkilötietonsa kirjataan Eviran rekisteriin.

Kurssin järjestää SML:n Satakunnan piiri.

Ilmoittautumiset ja lisätiedot:

piirin toiminnanjohtaja Helena Manninen

puh. 0505502806 tai helena.manninen@metsastajaliitto.fi

Etukäteen olisi hyvä tutustua kirjaan (Metsästäjän terveysoppi/ Laaksonen S, Wazama media). Sekä Eviran ohjeeseen riistanlihan luovuttamisesta 16027/3.

Etukäteen voi laittaa myös kysymyksiä yms. toiveita

s-postilla mikaela.sauvala@helsinki.fi