Keväisiä uutisia piiriltä

20.04.2020 10:27
Krookukset

SML:n Satakunnan piirin  kevätuutisia

Kevät on ollut todella erikoinen ja yllättävä. Kukaan ei varmasti etukäteen uskonut, kuinka koko maailma voi joutua koronaviruksen kiusaamaksi. Kaikki piirinkin koulutukset ja kokoukset on jouduttu perumaan ainakin nyt toukokuun loppuun asti.

Monien seurojen, kuten myös piirin vuosikokous on jouduttu perumaan. Liiton sivulla löytyy tietoa ja ohjeita, miten näiden kanssa toimitaan tässä poikkeustilanteessa. Pidetään kokoukset niin pian, kuin se on mahdollista. Edellisen kokouksen päätökset ovat voimassa, kunnes uusi kokous päättää taas asioista. Nyt tarvitaan yhteishenkeä ja sopeutumista vaikeaan tilanteeseen.

Uusi jäsenrekisteri, MetsoRekisteri on avautunut. Jokaisen seuran tulee itse tarkastella, että tiedot ovat ajantasalla. Jäsenien osoitteet, sähköpostiosoitteet, luottamustehtävät, syntymäaika ja etuudet on syytä tarkistaa ja päivittää tarvittaessa. Seurat voivat nyt myös laskuttaa jäseniään ohjelman kautta. Muutosta on tullut jonkin verran. Nyt Liitton ja piirin lasku on myös lähetetty seuroille. Keskitetyssä laskutuksessa seurat saavat koko summan itselleen, minkä laskuttaavat jäseniltään. Postituslaskut maksetaan heti laskuja lähetettäessä. Selvyyden vuoksi näihin on siis tullut muutoksia. Koulutusta ja neuvontaa annetaan tarvittaessa puhelimitse, sähköpostilla sekä 5.5. webinaarissa.

Piirin kilpailuihin on tullut mukavasti vastauksia. Vielä tämän kuun loppuun asti on Riistakamerakuva kilpailu käynnissä. Kuvat tulee 15.5. mennessä lähettää toiminnanjohtajalle. Lisäksi on Piirin aktiivisin seura Eräkontin asiakkaana-kilpailu vuoden loppuun asti käynnissä. Kilpailuista erikseen lisää Muut kilpailut -osassa.

Liiton kevätkokous sujui 18.4. historiallisella tavalla etänä tietokoneiden välityksellä ja erinomaisesti. Piiriämme edusti äänivaltaisena edustaja piirihallituksen jäsen Pasi Pentti. Liiton toimintakertomus ja tilit hyväksyttiin hyvillä mielin yksimielisesti. Toiminta on aktiivista ja voimakkaasti eteenpäin menevää. Olemme hypänneet harppauksen eteenpäin mm. kokouskäytännössä. Siitä kertyy myös säästöä ajallisesti ja rahallisesti.

Kaikissa piirin asioissa voit ottaa yhteyttä allekirjoittaneeseen. Viedään asioita eteenpäin eikä jäädä murehtimaan menneitä. Hyvällä yhteistyöllä liiton, piirin ja seurojen sekä jäsenten kanssa saamme vielä paljon aikaiseksi.

Hyvää keväistä tuulta kaikille!

Terv. Helena Manninen / toiminnanjohtaja