SML:n Satakunnan piirin tiedote 4.12.2020

07.12.2020 12:28

Klikkaa allaoleva linkkiä niin saat tiedotteen PDF muodossa:

Tiedote%20202012.pdf

Vuosi lähestyy loppuaan, koronatilanne pahenee Satakunnassa. Uusia rajoituksia on tulossa lisää, kuten jo aikaisemmin ilmoitin piirin järjestämät koulutukset ym. tilaisuudet on peruttu tältä vuodelta. Suunnitelmia tehdään tulevalle vuodelle, mutta niihin palataan myöhemmin.  Onneksi hirvieläinjahti on viety koronasta huolimatta hyvään vaiheeseen, vielä on otettava loppukiri, että saadaan kaikki luvat käytettyä.

Susiasiassa edetään, aloite on jätetty eduskuntaan ja nyt odotellaan, että päästäänkö ensi syksynä kannanhoidolliseen metsästykseen. Nyt tulee olemaan erittäin tärkeää, että saadaan kerättyä joka susireviiriltä ulostenäytteitä riittävän paljon DNA-tutkimusta varten. Näillä näytteillä pystytään osoittamaan susien todellinen määrä. Kootkaa seuroistanne ryhmä henkilöitä, jotka tulevat keräämään näytteitä aina kun se on mahdollista. Näytteitä kerätään yhteistyössä Suomen Riistakeskuksen kanssa. Piirissä tietoa saa Tapio Vähätalolta, Kankaanpäästä. Tapion yhteystiedot:

Puh n:o 0400 764871         sähköposti: vahataloatdnainternet.net

Tähän asiaan palataan lähiaikoina myös Liiton puolelta.

Etelä-Suomessa on käynnistymässä myös ”Mökkiläisten pienpetohanke”, jolla kannustetaan mökkiläisiä pienpetopyyntiin yhdessä metsästysseurojen kanssa. Hankkeeseen osallistujille on luvassa mm. pienpetopyyntiin tarvittavia loukkuja ym. Tähänkin asiaan palataan lähiaikoina.

Suomen Metsästäjäliitto täyttää ensi vuonna 100-vuotta, vuoden aikana tulee olemaan erilaisia tapahtumia ym. näistä löytyy tietoa Liiton kotisivuilta. Juhlavuoden kunniaksi seurojen kannattaa myös tarkistaa onko kaikki ansioituneet saaneet ansiomerkit.

Myös piirin sisällä on tapahtunut, piirihallitus valitsi uudeksi toiminnanjohtajaksi Janne Saarisen, Raumalta. Hän on aloittanut tehtävässä joulukuun alussa.

Koulutus- ja riistanhoitoasioissa sekä nuorisoasioissa voitte olla yhteydessä toimikuntien puheenjohtajiin:

Arttu Huhtanen                                                               Mikko Koivisto
Koulutus- riistanhoito tmk pj.                                          Nuorisotoimikunta pj.
puh.044 3080590                                                         puh. 044 5787414
Sähköposti:  arttu.huhtanenatatcowork.com                Sähköposti: mikko.koivistoatkankaanpaa.fi

Aina voitte olla myös yhteydessä piiriin, mikäli tarvetta ilmenee. Tässä yhteystietomme:

Juha Kuusisto                                                                Janne Saarinen
puheenjohtaja                                                                toiminnanjohtaja
puh.050 5555990                                                           puh. 040 5901039
sähköposti: juha.kuusistoatkuusistogroup.com            sähköposti: janne.saarinenatmetsastajaliitto.fi

Jättäessäni va toiminnanjohtajan tehtävät uudeksi toiminnanjohtajaksi valitulle Janne Saariselle haluan kiittää teitä kaikkia hyvästä yhteistyöstä jo siinä pitkässä jaksossa, kun olin toiminnanjohtajana sekä tästä väliaikaisesta jaksosta tämän syksyn aikana. Olen vuosien saatossa saanut paljon uusia ystäviä ja tutustua Satakunnan alueella toimiviin metsästysseuroihin. Toivotan onnea Jannelle hänen uudessa tehtävässään. Seuraavat tiedotteet toimittaakin sitten Janne.

Kiitos!

Terv. Reijo Holmi
Hyvää jahtikautta, pysytään terveenä!
SML:n Satakunnan piiri ry