Ilmoittaudu / Pintapyyntikoulutuksia marraskuussa Satakunnassa 3kpl

28.10.2022 16:49

KOULUTUKSET PIDETTY, KIITOS JÄRJESTÄJILLE SEKÄ OSALLISTUJILLE, JOITA OLI YHTEENSÄ NOIN 85.

Lue tarkemmin koulutuksen sisällöstä ja ilmoittaudu valitsemaasi koulutukseen suoraan Tapahtumakalenterin kautta:

Honkilahti 28.11. 17:30 -  20:00 (metsastajaliitto.fi)

Pori 29.11. 17:30 - 20:00 (metsastajaliitto.fi)

Hämeenkyrö 30.11. 17:30 - 20:00 (metsastajaliitto.fi)

SML Satakunnan piirin koulutus- ja riistanhoitotoimikunta järjestää marraskuun lopulla kolme pintapyyntikoulutusta ja käytännön jahtia kokeneiden metsästäjien kanssa. Koulutus koostuu teoriaosiosta (pakollinen jahtiin osallistumiseksi) ja teoriaosuuden jälkeen halukkailla on mahdollisuus lähteä mukaan käytännön jahtiin.

Koulutusarja järjestetään tuttuun tapaan eri puolilla piiriä. Koulutuksessa perehdytään pienpetojen elintapoihin ja pienpetojen pyyntiin.

Koulutuksen jälkeen osallistujalla on kokonaiskuva pienpetojen tehokkaan pyynnin suunnittelusta ja kartoituksesta, eri pyyntimuotojen soveltuvuudesta ja yhteensovittamisesta. Koulutuksen fokus on pintapyynnissä, siihen vaikuttavista säännöksistä ja pyynnissä käytettävissä tekniikoissa ja välineissä. Aiemmassa koulutuksessa luolakoirapyynnistä on luotu jo hyvää pohjaa tälle koulutukselle, eli myös tästä koulutuksesta saa lisää tietoa niin aloittelijat kuin myös kokeneemmat pyytäjät.
Kouluttajana toimii Tomi Nevalainen (riistasuunnittelija, Helmi-vieraspetohanke Suomen Riistakeskus) sekä muut kokeneet pintapyytäjät. Yhteistyössä koulutusta mahdollistavat Suomen Riistakeskus, Metsähallitus ja paikalliset metsästysseurat. Tämä koulutussarja päättää tämän vuoden koulutukset SML koulutus- ja riistanhoitotoimikunnan osalta.

Koulutusten ajankohdat paikkakunnat ovat ovat 28.11. (Honkilahti), 29.11. (Pori) ja 30.11. (Hämeenkyrö).

Koulutus on Metsästäjäliiton jäsenille maksuton.

HUOM. Ilmoittautumisen yhteydessä kerro, jos osallistut jahtiin

Lisätietoja; Arttu Eräjä 044 308 0590